thelaststarinthesky

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

Kasslerlåda med curry!

Av therese - 31 augusti 2015 18:20

 
Idag blev det kasslerlåda med curry till middag. Ursäkta fall det inte ser så aptitligt ut, men det var jätte gott. Det var första gången detta gjordes, och det kommer vi göra om igen! 

Om någon är intresserad av receptet så kommer det här, 

1. Smörj en ugnssäker form
2. Koka ris (valfri mängd) och häll i det i formen
3. Finhacka purjolök & gullök & häll det över riset
4. Skiva tomater i mindre bitar. Vi hade körsbärstomater och ringla över det på purjolöken & löken
5. Hacka kassler som tärningar, lägg i hela kasslerskivor eller hur du vill ha det. 
6. Häll i grädde (4dl) chilisås (3dl) i en bunke. Vispa samman. Krydda med svartpeppar, salt och curry. 
7. Häll det över kasslerröran. Om det ser snålt ut med grädde så häll på lite extra. Och rör om
8. In i ugnen på 200grader i 30-40min. Jag tog ut den när riset var lite gyllenbrun. Och sen lade jag på 
ost. Och lade tillbaka kasslerlådan i ugnen tills osten smällt lite. 

Smaklig måltid! 

Är lite kluven hur vida barnen ska få gå till dagis eller inte i morgon! I emellanåt verkar hon pigg och må bra. Men sen ser hon plötsligt lite hängig ut och gnäller lite, inte överdrivet mycket. Så det lutar nog att dom får vara hemma & vila upp sig! Det är ju helt annat tempo på dagis än vad det är hemma.

Körde igång en maskin med tvätt tidigare
och när jag kommer ner för att hänga upp den blöta tvätten på tork så ser jag en massa vatten på golvet (inte sådär äckligt mycket vatten som i en pool) ;) men en del vatten är det iallafall. Ringer Micke som är på jobbet & han säger att han ska titta på det när han kommer hem. Och att jag inte ska tvätta mer. Suck jag som bara hade en maskin kvar att tvätta :p

Stopp i avloppet! kul kul.. 

Nej ska ta och göra i ordning barnen för läggdags. De ska sova om en stund! 

Ps. Sofias änglar har premiär idag klockan 20.00 på kanal 5. Ni missar väl inte det??? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese - 21 november 2015 09:10

Sist jag skrev så lovade jag att bli bättre på att blogga, men tyvärr har jag inte lyckats fullfölja det. För nu är det åter igen länge sen jag skrev sist. Men är det inte jobbet som tar upp all tid så är det hemmet & barnen <3 men jag antar att d...

Av therese - 2 november 2015 19:54

Idag fyllde jag som sagt 28år & presenterna jag fick uppskattades väldigt mycket. Tusen tack! Första paketet var från faster, hennes barn & Fredrik. Och det var en lykta med ett ljus,    Den har fått tillfällig plats i fönstret i vardagsrummet, men k...

Av therese - 2 november 2015 09:36

  på födelsedagen till mig själv! :)Ja idag fyller jag 28år. Det "firas" hemma med en son som har feber & en dotter som är pigg & gör allt för att fånga brorsans uppmärksamhet. Och själv hostar jag till & från och är små snorig. Men annars är allt b...

Av therese - 15 oktober 2015 20:18

Länge sen jag skrev sist, så nu är det väl på tiden att jag skriver några rader :) Är inne på min andra vecka på jobbet & jag trivs bara mer & mer. Jag tycker att jag har kommit in i arbetet riktigt bra & det mesta flyter på. Ska bara försöka lära mi...

Av therese - 6 oktober 2015 07:10


  Godmorgon bloggvärlden! :´) Första jobbdagen igår gick jätte bra. Fick mycket beröm! Jag jobbade med en tjej hela tiden och hon var jätte bra. Visade mig hur jag skulle göra när jag blev osäker & förklarade bra. Fick jobba med en annan tjej också ...

Presentation


En blogg fylld av kärlek! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards