thelaststarinthesky

Alla inlägg under september 2015

Av therese - 29 september 2015 20:30

 


På måndag börjar jag jobba! Är verkligen jätteglad. Var ju in till stan & tittade på ett nytt jobb som arbetsförmedlingen hittat till mig och det lät verkligen som ett jätte intressant jobb! Fick två stycken jobb-tshirt och sedan fick jag hämta ut ett par svarta mjukisbyxor. Sen ska jag få prova ut en jacka också :D 

Den 7/10-2014 började jag arbeta på Kixon och den 5/10-2015 börjar jag arbeta på ett nytt ställe. Nästan precis samma datum, det ÄR lite komiskt. Ibland blir det inte alltid som tänkt, men det behöver inte vara något negativt med det :) ska faktiskt bli kul & prova ett nytt jobb. 

Blev en tidig morgon idag. Och det börjar kännas såhär på kvällskvisten. Somnade till när jag hade nattat Bella. Sov inte länge, som tur var. 

Om en stund blir det äta lite frukt, tända ljus & film med älsklingen. Sen sova! =) 

 
 

Av therese - 28 september 2015 15:08

       

Detta kommer Kevin få i födelsedagspresent! :) 3 filmer och en ipad. Nu kanske många tänker, oj nu kommer han inte göra annat än att leka med surfplattan & se på film. Och att det absolut inte är bra osv. MEN så är det absolut inte. Vi har begränsningar & säger ifrån ibland från att titta på Tv/film. Och då gör han annat. Leker, ritar eller pysslar. 

Jag samlar på filmer till barnen. Köper filmer då & då. Filmsamlingen ökar sakta men säkert :) det innebär inte att barnen tittar på film 24.7 för det. Men jag tycker det är härligt med många filmer som man kan välja och vraka när man vill se på filmer. 

Bella kommer få denna film, 

 
Så hon får något litet när Kevin kommer få en massa paket när han fyller. Så är jag och mina syskon uppväxta med och det får följa mina barn också <3 


Är galet nervös inför i morgon, hur det kommer gå & vad som kommer ske. Är galet nervös för troligen kommer jag få besked från försäkringskassan angående hur det blir med min ekonomi. För det har snart gått två veckor :p och dom lovade besked inom två veckor....

Nej snart ta & laga lite mat innan "bubben" kommer hem. Ha en bra dag!!! 

Av therese - 28 september 2015 10:39

Ja här kommer alla känslorna på en & samma gång! Imorgon är det tisdag den 29/9 och då ska jag till stan & kolla på ett nytt jobb. Är glad & nervös. Men tycker samtidigt det känns lite läskigt. Har ju gått hemma ett par månader sen jag jobbade sist och man är ju van vid att kunna göra lite som man vill, kunna ta sovmorgon (när barnen inte är på dagis vill säga) och bara mysa med barnen och ha massor tid med dom. Men NU helt plötsligt så kanske det blir nya rutiner, mindre tid med barnen och tidiga morgonar. Men man vänjer sig! Det är bara ibörjan det är lite jobbigt :) OM jag får jobbet, så kommer det bli kul & jag hoppas på en anställning längre fram om allt funkar. Vilket skulle innebära mer pengar, mer möjligheter & en trygghet. 

Men jobb är väl som med kärleken. "Man måste pussa många grodor innan man träffar drömprinsen" och "man måste väl jobba på många olika jobb innan man finner det rätta" haha eller något sådant ;) 

Det förra jobbet - jag trivdes väldigt bra. Hade bra arbetskompisar, tyckte arbetsuppgifterna var bra. Men det gick inte vägen tyvärr. I början var jag ledsen. Men efteråt känns det okej. Men då var det inte heller meningen att jag skulle fortsätta där. För det kanske finns ett annat jobb som kanske funkar/passar bättre :) 

Bara kämpa vidare! Jag kommer inte ge upp. En dag står jag där med fast anställning & tjänar stor kovan. Och DÅ ska jag vara den som bjuder Micke på mat när vi äter ute eller betala om vi ska göra någon aktiviitet. Då ska jag göra det Micke gjort för mig :D 

 

Jag till sonen som blir 4år - Mamma har inte så mycket pengar
Sonen - Men du kan gå till affären & köpa pengar. Eller du kan börja jobba. 

I din värl är allt så lätt, ÖNSKAR allt vore så också ;) 




Av therese - 27 september 2015 09:01

Igår hade vi en riktigt trevlig dag. Vi startade morgon med att åka till Nora på klädbytardagarna. Där köpte vi en vinteroverall till Kevin för 40kr (billigt och bra) en svart med svart/vit rutigt mönster. Bild kommer i ett annat inlägg. Och sen hittade jag en hel hög med kläder. Mest till Bella som hade dåligt med det. Kevin fick två byxor, två tröjor och en pyjamas :) 

Barnen fick välja varsin leksak. Kevin valde en riddarborg med tillbehör som han älskar. Och Bella valde en docka. Hon älskar att leka med dockor. Så dom blev nöjda =) jag fick ett rosa linne, två byxor (ett par svarta med blå rand längs benet. Lite som träningsbyxor) och sen ljusblåa linnebyxor. Kommer bli perfekt till sommaren. Dock lääääänge kvar tills dess. Men hittar man linnebyxor billigt såklart man måste slå till. Och en svart munktröja med blåa kanter.

Sen for det hemåt för att lämna av grejerna, gå på toa, dricka vatten & sen packade vi in oss och åkte till Kopparberg. Vi åkte hem till Mia (min låtsasmamma) Anders och Johanna. Sen kom systrarna med sina partner. Och där efter gick vi ner till marken! :) shoppade 14par strumpor för 100kr, leksaks pistol, plast svärd + sköld, frost leksaks figurer, godis, plånboks fodral & pyjamas till barnen. Sen kanske vi köpte något mer som jag inte kommer på just nu. Ja just en häst ballong :D 

Barnen fick åka karuseller. Det tyckte dom var kul. Speciellt Bella som åkte karusell för första gången! =) hon hade det största leende man kan ha! Sötnosen <3 

Åkte hem & lade barnen. Klockan var 21.00 och när dom somnat hoppade jag och Micke ner i 41gradigt vatten i badtunnan. Lite FÖR varmt. Så vi badade inte länge. Men var ändå avkopplande & välbehövligt! 

Tittade på film en stund och sen gick vi & lade oss. Hade ont i varje lite kroppsdel och ögonen gick kors! Somnade nästan på en gång efter & kikat runt på facebook på telefon en stund. 

Vaknade vid 06.10 av att Kevin ropade på mig inne från sitt rum. Hämtade honom & lade han i vår säng. Han somnade om på en gång. Men jag kunde inte somna :/ så vid 06.50 gick jag upp. Ställde mig och bakade scones =) sen vaknade Micke <3 och sen gick jag upp för och väcka Kevin som fortfarande sov. Bella var uppe redan. 

Nej nu ska jag tvätta lite och dona här hemma! Återkommer med bilder senare



Av therese - 25 september 2015 15:27

Fredag idag & barnen är lediga som varje fredag! :) men snart kanske det är slut med det fall jag kommer börja jobba :p så håller tummarna att det blir så. Skulle vara skönt och ha något att göra om dagarna. Visserligen finns det alltid något att göra i ett hushåll med barn. Men ja ni förstår ;) 

Idag blir det fläskfilégryta serveras med ris som fredagsgott! Har marinerat köttet och haft det i ugnen en stund. Nu ska jag strax göra i ordning såsen och sen koka ris! Har aldrig gjort denna maträtt så ska bli spännande och se vad det smakar. Men tror det kommer bli riktigt smarrigt! 

I morgon väntas en massa roligheter. Men det berättar jag mer om i morgon :) 

Nu ska jag återgå till köket :) ha en bra fredag! Glöm INTE se på Idol. Rösta på MARTIN!!!!!! :-D 

Av therese - 24 september 2015 11:57

Jag fryser & ute fullkomligt öser det ner! Och i det här "fina" vädret ska jag cykla i. Det hade varit skönt om dagis personalen hade kunna skjutsa hem barnen istället ;) blir en varm dusch & på med myskläderna när vi kommer hem <3 
Jag hoppas inte det regnar såhär mycket på lördag när vi ska till Kopparbergsmarken! för då blir det nog ingen jätte lång stund där :/ 

Barnen är som sagt på dagis. Och hemmet är skinande rent. Nej men har passat på att storstäda! :) vilket behövdes. Och kycklingen ligger i marinad som vi ska avnjuta till middag när Micke kommer hem. Idag blir han lite sen då han ska förbi Lidl efter jobbet & köpa fodrade gummistövlar till Bella & sen stövlar till mig ;)

Förresten fick goda nyheter igår morse. På tisdag den 29/9 klockan 8.30 ska jag till stan & titta på ett jobb där jag ska arbetsträna :) eller föredrar & säga praktik. Skitsamma ;) återkommer med mer info på tisdag, när jag vet mer :D 

Nej nu ska jag ta och plocka lite och sen iväg och hämta kidsen! Ha en bra dag! =)  


Av therese - 22 september 2015 11:38

 

Mina älsklingar! <3  

Av therese - 21 september 2015 10:19

Denna måndag ägnar jag mig till att göra en massa "måsten". Har startat tvättmaskinen, vikt den rena tvätten & lagt in den i skåp & lådor. Har även rensat ur lite kläder från Kevins byrå. Ska strax plocka i och ur diskmaskinen! sen måste jag rota lite i frysen efter något ätbart. Vad ska vi äta idag? den ständiga frågan här hemma ;) som hos många andra. Hade tänkt göra "kina mat" (blir ju inte exakt, men snarlikt) men såg att vi inte hade bambuskott :/ och jag orkar inte dra till affären bara för det.

Nej ta & fortsätta galenskaperna ;) 







Presentation


En blogg fylld av kärlek! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards