thelaststarinthesky

Alla inlägg den 7 september 2015

Av therese - 7 september 2015 19:20

Idag plockade jag vedmodigt bort alla sommarkläder, det känns sorligt att sommaren är över. Och speciellt med tanke på att det inte varit någon kanon sommar. Visst har det funnits dagar där det varit strålande solsken & varmt. Men det har också regnat en hel del. Så pga det dåliga vädret så har vi inte hunnit använda vissa av sommarkläderna :/ men det är bara och hoppas på att vi får en ännu bättre sommar nästa år :D 

Hösten har satt sina spår, det är kyligt på nättern, så nu har "tjockfilten" åkt fram. Hatar att frysa när man ska sova, filtarna i soffan är också framtagna. Det blir mörkt fortare än tidigare. Och man kan börja tända ljusen. 

Jag tycker om hösten, det är en fin årstid. MEN jag saknar sommaren :( den kom & gick lika fort igen. Men är ändå nöjd över vad vi hunnit med den här sommaren. Vi har gett barnen upplevelse & minnen. Vi har verkligen haft en toppen sommar trots allt <3 

Imorgon är det dagis igen, barnen längtar. Dom har ju inte varit där på en vecka då dom varit krassliga. Eller det är var väl mest Bella som var krasslig. Men imorgon äntligen tar vi nya tag. Och efter lämningen ska jag ha utvecklingssamtal igen. Vi hade ett innan barnen gick på sommarlov, men nu ska dom ha ett igen :( fick hem papper med frågor som de vill att jag ska svara på. Vilket är samma frågor som sist också. Så jag kommer hoppa över att fylla i det och säga att det inte hänt något mer under sommaren förutom att Kevin går på potta istället och att Bella också övar på att använda pottan. För jag orkar seriöst inte fylla i samma saker igen

Nej nu ska jag se klart på Idol. Och invänta på att älsklingen ska komma in så vi kan se på Tv innan läggdags! 
Godnatt!



Av therese - 7 september 2015 08:38

Den här helgen har varit en riktigt blandad kompott! Fredagen var inge vidare, den var bara jobbig! Men lördagen däremot var jättebra :D 

På lördag förmiddag åkte vi in till stan, vi besökte biblioteket för att lämna tillbaka de gamla böckerna & lånade sen nya, hela 23böcker. Nej det går inte att låna mindre än så :p 

Sedan gick vi till pizzerian & åt en bit mat. Och det smakade riktigt bra. Jag käkade carlzone och Micke och barnen delade på en superkebab. Men Micke var inte så hungrig så vi fick be om en pizzakartong & ta med oss det som blev kvar. 

Väl hemma så tog vi det lugnt en stund. Och sedan packade vi ihop lite saker & cyklade sen hem till min allra bästa vän Vicky med familj :) det var egentligen bara meningen att vi skulle umgås ett par timmar och sen dra hem. Men vi hade så trevligt och ville inte avsluta så vi bestämde oss för att sova kvar. Så Vicky, Dan & Micke åkte och hämtade lite mer grejer (sängkläder, pyjamas och tandborstar) 

Somnade runt 23.00, då gick ögonen i kors. Sov till 3.30 kanske. Vaknade till & kunde inte somna om fören 5.00 tiden. Då kom även Micke & Kevin in till mig och Bella. Dom sov först i ett annat rum :D vi sov sen till 9.00 

Cyklade hem strax efter 13.00 på söndagen. När vi kom hem duschade vi, och sedan värmde vi på pizzan och åt lite piroger. Ingen av oss orkade laga mat och vi alla blev mätta och glada. Sen intog vi soffläge och bara slappade.

Lade barnen vid 19, fixade med tvätten, tillagade god kvällsmat & tittade på film med Micke <3 sen lade vi oss. Somnade 22.15 :)

Måndag idag - Barnen tittar på Tv. Och jag sitter här. Men om en stund blir det och cykla till Ica & handla. Sen får vi se vad som händer resten av dagen! 

Ha det bäst :D 

Presentation


En blogg fylld av kärlek! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards